A | ang-nsw |
N | NY-NY |
ang-nsw - Dziękuję za pomoc. Zawsze tak mam ze znającymi język, a nie czującymi tematu. Tam nie ma żadnego zlewu (sink???). W otworze poprzecznym kadłuba jest zespół napędowy elektrycznego dziobowego steru strumieniowego (dziobowy ster strumieniowy=dziobowy ster poprzeczny= bow thruster). To, co widzisz w rurze, jest metalowe - to przekładnia i wirnik, który przepompowując wodę w lewo lub prawo, zarzuca dziobem jachtu dla ułatwienia manewrowania w ciasnych portach. Sam silnik elektryczny jest już wewnątrz w suchej przestrzeni kadłuba. Jest to urządzenie zintegrowane i stanowi jedną całość.
-
vor 5 Jahren
|
-1 |
ang-nsw - Podwodne elementy obrastają skorupiakami i co sezon trzeba to zmyć bardzo silnym strumieniem wody, przeszlifować i pomalować farbą anty porostową. Autor wymienia dwie wartości oporności 200 Ohm i 3-4 (praktycznie brak oporności, czyli bardzo dobre przewodzenie).
Prawdopodobnie te 200 Ohm miał wcześniej, kiedy elementy były porośnięte skorupiakami, co stanowiło izolację. Do czego on przykładał sondy miernika? - vor 5 Jahren geändert: vor 5 Jahren |
|
Kaufen Sie den Zugriff, um einen Kommentar hinzuzufügen.
![]() | piotr.grela |
ang-nsw - Już mam - to anoda cynkowa 'zinc', a nie zlew 'sink'!!! Dzięki Piotrze!
Chodzi o to, że w wodzie morskiej metale bardzo szybko korodują. Jeśli obok ważnego elementu metalowego umieścimy, odpowiednio dobrany w szeregu napięciowym drugi metal, to ten drugi będzie anodą lokalnego ogniwa galwanicznego. W ten sposób zabezpiecza się przed korozją. W ciągu sezonu anoda prawie znika, a chronione elementy pokrywają cieniutką warstwą cynku. - vor 5 Jahren geändert: vor 5 Jahren |
+1 |
piotr.grela - One more thing :-) Ze strony https://flexofold.com/spare-parts/ - ze ta panewka to sie nazywa "hub" a ten "czop", sruba przednia - "Anode Zn or AlMg" lub "shaft nut".
-
vor 5 Jahren
geändert: vor 5 Jahren
|
|
ang-nsw - Dwóch tłumaczy plus orientujacy się w temacie i wszystko jasne. Bardzo Wam dziekuję!
-
vor 5 Jahren
|
|
ang-nsw - Jeszcze raz dziękuję NY-NY i piotr.grela za pomoc w tłumaczeniu filmiku o 'bow thruster'. Oporność była mierzona między cynkową anodą czołową a korpusem przekładni (to co ma w ręku od 30 sek) kątowej. Tak 'bow thruster' wygląda niezamontowany na jachcie.
https://www.youtube.com/watch?v=GC5vDxByaxs - vor 5 Jahren geändert: vor 5 Jahren |
+2 |
Kaufen Sie den Zugriff, um einen Kommentar hinzuzufügen.
Wir verwenden Cookies und ähnliche Technologien, um Statistiken der Website-Besuche zu analysieren sowie zu weiteren Zwecken, die in der Datenschutzerklärung beschrieben sind. Du kannst die Speicherung von Cookies in deinem Browser bestimmen.
Kaufen Sie den Zugriff, um einen Kommentar hinzuzufügen.