S | Slaw58 |
![]() | Bilberry |
Kaufen Sie den Zugriff, um einen Kommentar hinzuzufügen.
? | Gość |
Slaw58 - Moim skromnym zdaniem na tym poziomie lepiej byłoby, aby tłumaczenia były bardziej jednoznaczne. Jestem przekonany, że w konkretnej sytuacji o wiele łatwiej byłoby o jednoznaczność, a tak robi się tylko niepotrzebny zamęt. Tłumaczenia kontekstowe zostawmy tłumaczom lub stosujmy je w życiu w konkretnej sytuacji. Dziękuję za dogłębną analizę problemu.
-
vor 13 Jahren
geändert: vor 13 Jahren
|
|
K4M17 - Niestety nikt nie widzi na jakim jesteś poziomie, pytanie dot. słówek z poziomu A1, ale nie oznacza to, że nie jesteś np. na B1, a akurat to Ci się nasunęło. Może to jakiś pomysł by na początku w temacie pytania zaznaczać poziom (swój, a jednocześnie oznaczający do jakiego poziomu chcemy mieć dostosowaną odpowiedź)?
-
vor 13 Jahren
|
+2 |
piter_c - Bardzo dobra, pełna analiza. Ja myślę,że tego typu odpowiedzi są wyjątkowo cenne na tym forum. One tutaj zostają i służą innym, a jak w pewnym momencie zauważysz, że Anglicy trochę inaczej stosują "that" niż my "tamten, tamta, tamto" to wrócisz do tego wątku. Poza tym pojawiły się też odpowiedzi uproszczone.
-
vor 13 Jahren
|
+2 |
SmallM - Mam ten sam problem co Slaw58, przeczytałam dokładnie wytłumaczenie Maud (dałabym plusa, ale jeszcze nie mogę :(), za które serdecznie dziękuję i po całej analizie zdecydowanie zgadzam się ze Slaw58. To, że na panie mogę powiedzieć te czy tamte w luźnym tłumaczeniu (bo tak to interpretuję i odczuwam), nie oznacza, że przy 8 lekcji na A1 można byłoby jednak mniej luźno zdania tłumaczyć ;) na tym etapie i poziomie nauki robi to chyba niepotrzebny szum informacyjny (moje subiektywne odczucie).
-
vor 11 Jahren
|
|
SmallM - Faktem jest, że w ćwiczeniach, które przerabia się do lekcji niektóre zdania są skomplikowane, a ich tłumaczenia czasem jeszcze bardziej (ocena tylko na podstawie poziomu na jakim się znajdują, czyli A1).
Ma to swoje plusy i minusy. Plusem jest to, że robiąc takie doktoraty jak ten można się więcej nauczyć. Minusem jest to, że robi się zbyt długie przystanki, które można by wykorzystać na dalszą naukę. Wynik końcowy pewnie jest indywidualny. - vor 11 Jahren |
|
Kaufen Sie den Zugriff, um einen Kommentar hinzuzufügen.
Jak wam idzie nauka? Wątek motywacyjny ;)
Wir verwenden Cookies und ähnliche Technologien, um Statistiken der Website-Besuche zu analysieren sowie zu weiteren Zwecken, die in der Datenschutzerklärung beschrieben sind. Du kannst die Speicherung von Cookies in deinem Browser bestimmen.
Kaufen Sie den Zugriff, um einen Kommentar hinzuzufügen.